Tuesday, May 11, 2010

HEY! KAMU!

Hey!
Tunjukkan aku pada cinta
Tunjukkan aku pada rasa

Kamu!
Mahu apa lagi?
Belum cukup yang aku ajari?
Belum tuntas yang aku beri?

Hey!
Ajari aku cinta
Didiklah aku tentang rindu
tentang kasih
tentang sayang

Kamu!
Mahu apa lagi?
Tidak cukup dengan betis,
peha pula yang kamu damba?

Hey!
Ajari aku cinta!

Untuk apa?
Untuk rindu?
Untuk kasih?
Untuk sayang?

Bukan.
Bukan untuk rindu
Bukan untuk kasih
Bukan untuk sayang

Kamu!
Untuk apa?
Untuk Cinta?

Bukan.

Tapi,
untuk pengertian
untuk pengorbanan.

Kamu!
Hey!

Hey!
Aku mahu tahu
Aku mahu rasa
Aku mahu CINTA

Kamu!
Tahu tentang kasih?
Rasa erti rindu?
Cinta pada sayang?

Kamu!
Hey!

Bukan itu yang kita damba.

Ajari aku Cinta!

Kamu!
Kenal dulu pengertian
Rasa dulu pengorbanan

Lantas?

Jumpa kamu akan CINTA
Tahu kamu erti sayang
maksud rindu
makna kasih.

No comments:

Post a Comment